وبلاگ - آخرین اخبار
آریا تکسان نماینده رسمی فوجی الکتریک در ایران

گزارش مالی سال ۲۰۲۱ شرکت فوجی‌الکتریک ژاپن

شرکت فوجی‌الکتریک ژاپن در پایان ماه آپریل ۲۰۲۲ به روال هر سال گزارش نهایی مالی سال ۲۰۲۱ را منتشر نمود.

در این گزارش به گردش مالی بخش‌های مختلف شرکت و هم‌چنین درآمد کسب شده در هریک از قاره‌ها و کشورهای چین و ژاپن اشاره شده است.

در سال ۲۰۲۱ میلادی شرکت فوجی‌الکتریک گردش مالی معادل ۹۱۰/۲۲۶ میلیارد ین (۷/۴۶۱ میلیارد دلار آمریکا) داشته است که نسبت به سال گذشته افزایشی معادل ۴٪ را نشان می‌دهد. در کلیه قاره‌ها و کشورهای جهان روند صعودی گردش مالی مشاهده می‌شود. البته نرخ برابری دلار در مقابل ین ژاپن در سال ۲۰۲۰ به طور متوسط عدد ۱۱۰ بود که در سال ۲۰۲۱ این رقم به ۱۲۲ افزایش یافته است که این امر باعث پایین نشان دادن گردش مالی بر حسب دلار آمریکا علیرغم افزایش فروش بوده است.

بیشترین رشد درآمدی بخش صنعت (معادل ۱۵٪) در قسمت ED&C‌ و UPS‌ برای دیتاسنترها بوده است. بخش ساخت نیمه‌هادی‌ها رشد ۱۴٪ را شاهد بوده است. دستگاه‌های فروش اتوماتیک مواد غذایی و نوشابه نیز با افزایش ۱۹٪ رشد چشم‌گیری داشته است. بیشترین ضرر (۹٪) در بخش پروژه‌های IT و عمومی (سیستم‌های تصفیه گازهای خروجی از کشتی‌ها) بود. به‌طور کلی در زمینه عقد قرارداد برای پروژه‌های بزرگ شرکت فوجی‌الکتریک، به علت کمبود پروژه، نتوانسته است به اهداف مالی خود برسد.