وبلاگ - آخرین اخبار
فرکانس اینورتر

همه چیز درباره فرکانس اینورتر

تعریف فرکانس اینورتر

اینورتر یک دستگاه الکترونیک قدرت است که جریان مستقیم را به جریان متناوب تبدیل می کند. همچنین به کنترل کننده های سرعت و استارتر موتورهای الکتریکی جریان متناوب که فرکانس و ولتاژ خروجی شان ، همزمان تغییر می کند هم اینورتر گفته می شود. به عبارتی هر گونه

فرکانس اینورتر ها در ظرفیت ها متفاوت تولید می شوند و کاربردفراوانی دارند.

فرکانس اینورتر

کاربرد فرکانس اینورتر

  • در تولید صفحه های خورشیدی و دستگاه جوش اینورتری استفاده می شود.
  •  کنترل سرعت موتورهای جریان متناوب است بدون اینکه توان و گشتاور موتور کاهش یابد.
  • انواع پمپ های صنعتی و ساختمانی و سیستم های آب رسانی
  • فن های صنعتی مثل فن کوره، فن گلخانه، فن تهویه، فن کولینگ تاور، فن تونل و غیره
  • آسانسور
  • ماشین آلات خم و برش
  • ماشین آلات جوشکاری
  • انواع جرثقیل های سقفی
  • نوار نقاله
  • انواع ماشین آلات صنایع چاپ
  • ماشین آلات بسته بندی
  • انواع ماشین آلات صنایع تزریق پلاستیک
  • پارکینگ های طبقاتی
  • انتقال انرژی به روش HVDC
  • درایوهای الکتریکی وسیله نقلیه
  • استفاده در پنل های خورشیدی و ….

 

مزیت های استفاده از inverter fuji electric

  • کاهش مصرف انرژی و هزینه برق
  • کاهش جریان راه اندازی
  • افزایش طول عمر و جهت چرخش موتور
  • راه اندازی موتور با ولتاژ متغیر

استفاده از اینورترچگونه باعث کاهش مصرف برق می شود؟

فرکانس اینورتر به صورت هوشمند میزان بار ورودی به موتور را تشخیص داده و متناسب با آن، به موتور جریان می دهد و این جریان در بسیاری از مواقع از جریان نامی موتور ولتاژ کتری دارد. بنابراین موتور به میزان مصرف از شبکه جریان می کشد و در نهایت موجب کاهش هزینه و مصرف برق می گردد.

اینورتر فوجی الکتریک

inverter frequency fuji electric از قبیل کنترل کننده های موتورهای الکتریکی و قفسه های سنجابی، در بخش هایی مانند خطوط انتقال مواد، ماشینهای صنعتی، صنعت آب و فاضلاب، سامانه های تامین هوای فشرده و تاسیسات برودتی و گرمایشی، بالابرها و بسیاری مصارف صنعتی قابل استفاده می باشند.

فرکانس اینورتر فوجی الکتریک شامل اینورتر فشار ضعیف (low voltageinverter) و اینورتر فشار متوسط (medium voltage inverter) می باشد.

اینورتر فشار ضعیف  fuji electric با قابلیت ها و توانایی های زیاد در جهت ارائه راه حل برای نیازهای گوناگون صنعتی ساخته‌ شده اند و با طراحی ساده خود امر عیب یابی و نگهداری از درایوها را آسان نموده‌اند. همچنین از کاربردهای این فرکانس ها می توان در موتورهای گیرلسی و کنترل گشتاور متغیر و وکتور اشاره کرد. صرفه جویی در مصرف انرژی و به تبع آن کمک به محیط زیست و همچنین پایین آوردن هزینه های تولید از مشخصات بارز این محصولات محسوب می شوند.

از مزایای اینورتر فشار ضعیف فوجی می توان به توان های بالاتر انتخابی، تنظیم اتوماتیک سرعت براساس بار، تنظیم چهار موتور مختلف قابل ذخیره و استفاده درداخل اینورتر، پشتیبانی از انواع شبکه های صنعتی، داشتن ورودی ایمنی اشاره کرد.

انواع فرکانس اینورتر فشارضعیف فوجی :

فرکانس اینورتر فشار ضعیف FRENIC AQUA

اینورتر فشار ضعیف فوجی FRENIC HVAC

فرکانس اینورتر فشار ضعیف Micro AS1

اینورتر فشار ضعیف فوجیMini C2

اینورترفشار ضعیف فوجی FRENIC Ace

اینورتر فشار ضعیف FRENIC Mega

اینورتر فشار ضعیف فوجیFRENIC Lift

فرکانس اینورتر فشار ضعیف VG unit type

اینورترفشار ضعیف VG stack type

اینورترفشار ضعیف فوجی RHC-D

اینورتر فشار ضعیف فوجی  RHC-C

 

فرکانس اینورتر فشار ضعیف

اینورتر فشار متوسط فوجی الکتریک (medium voltage) از دهه ۸۰ میلادی شرکت فوجی الکتریک با ارائه درایو های دور موتور و تابلوهای اینورترمدیوم ولتاژ برای توان‌های مختلف در بازار حضور داشته است که اینورتر های IGBT فشار متوسط این شرکت به مدل FRENIC4600FM6e به‌ عنوان محصولی با بالاترین کارایی و اطمینان کارکرد جهت کنترل دور موتورها از طرف شرکت فوجی الکتریک عرضه‌ شده است.

بهره بردن از آخرین فناوری الکترونیک قدرت مانند تبدیل‌کننده‌های ۳ سطحی ( اینورتر ) ، استفاده از پردازشگر قدرتمند ۳۲ بیتی مخصوص و همچنین عدم نیاز به پالایه جهت هارمونی‌های ایجاد شده در ورودی و خازن جهت تصحیح ضریب توان از عوامل اصلی در اطمینان بالای کارکرد بی‌عیب و نگه داشت آسان درایو هستند.

از دیگر ویژگی های اینورترفشار متوسط فوجی الکتریک می توان به کاهش قابل توجه هارمونی جریان در بخش ورودی ، بهره وری کارکرد اینورتر بالاتر از ۹۷% ، ضریب توان بالای ورودی معادل ۹۷% و یا بیشتر ، اطمینان کارکرد بالا ، امکان کنترل برداری حلقه بسته و … اشاره کرد.

کاربرد اینورترفشار متوسط fuji electric در صنایع مختلف ازجمله صنعت تولید برق، صنابع فلزی، صنعت معدن، صنعت پتروشیمی و کارخانه های سیمان و تولید مواد ساختمانی، پمپ های مورد استفاده در بهره برداری از منابع آبی و سدها، کارخانه های تولید شکر، ماشین آلات اکستروژن، مخلوط کن های داخلی جهت صنایع لاستیک سازی کاربرد دارند.اینورترفشار متوسط

هدف شرکت فوجی الکتریک در تشویق مشتریان برای به کار بردن اینورتر توان بالا این شرکت، تولید انرژی پاک برای شما و حفاظت از محیط زیست است.

 

 فوجی الکتریک

شرکت فوجی الکتریک در سال ۱۹۲۳ میلادی در کشور ژاپن تاسیس گردید و محصولات این شرکت در زمینه ترانسفورماتورهای الکتریکی، ماشین‌های برقی و انواع فن به بازار عرضه شدند. از محصولات این شرکت به اینورتر فوجی الکتریک، محصولات کنترل کننده سرعت موتور ، درایو فوجی،سامانه های سروو موتور ، رابط انسان و ماشین HMI ، کنترلرهای برنامه پذیر PLC ، کنتاکتورهای مغناطیسی ، محصولات نیمه هادی ، انواع توربین‌های برق، کنترل کننده سرعت موتور و … اشاره نمود.

 آریاتکسان

شرکت آریاتکسان با عرضه انحصاری محصولات بخش توزیع انرژی و تجهیزات تابلوهای کنترل (ED&C) از شرکت فوجی الکتریک (Fuji Electric) به عنوان شرکتی که برای کیفیت کالاهای ارائه شده اهمیت بالایی قائل شده است و با شعار انتخاب بهترین، حق مشتری است در کنار مشتریان است و با گسترش فعالیت بازرگانی و فنی خود خدمات اتوماسیون صنعتی به کشور ارایه می کند.